2013年5月8日星期三

北海道牛奶杯子蛋糕 (Hokkaido Milk Chiffon Cupcakes)


这是一款好久以前就想做的杯子蛋糕。
心血来潮,找出食谱主人送的精美纸杯,
看看材料 ,刚巧又可以帮忙消灭冰厨里的鲜奶油,
又是缘到事成。


精美的纸托,鲜红的草莓,香滑的奶油。。。。。
构成这好看又好吃的北海道牛奶蛋糕。


撒上少许的糖粉,让这蛋糕更漂亮!


喜欢和喝牛奶的,肯定喜欢这款蛋糕,
因为他的奶香味,浓郁,美味,可口。。。。。
至少个人是这样觉得。



Hokkaido Milk Chiffon Cupcakes 北海道牛奶蛋糕 
(recipe source: adapted from Sonia with minor changes)
makes 9 cupcakes

Chiffon cake
3 egg yolks
20 g sugar
35 g corn oil
60 g milk
70 g cake flour

3 egg whites
25 g sugar

Filling
60 g dairy whipping cream
10 g sugar
1 tsp instant custard powder

Icing sugar, for dusting

Method
1. Pre-heat oven to 170C.
2. Arrange paper liners on baking tray.
3. Hand whisk egg yolk and sugar till pale in colour.
4. Add in corn oil and milk, mix well.
5. Sift in cake flour, stir to combine.
6. Beat egg white until foamy, gradually add sugar, and continue beat till soft peak form.
7. Take 1/3 of egg white and use a hand whisk to mix into egg yolk batter.
8. Fold in the balance egg white with a spatula till well combine.
9. Scoop batter into pre-arranged paper liners to about ¾ full.


10. Bake for 20-25 mins at middle rack.
11. Beat whipping cream with sugar till firm and stiff (over a bowl of iced water).
12. Add in custard powder, mix well.
13. Pipe custard cream into cupcake and dust with icing sugar.

谢谢Sonia 带来这么棒的食谱,
同时也谢谢这些精美纸杯。
再一次恭喜Sonia的精心佳作,荣登YK3食谱杂志。
安迪漾以你为荣,再接再厉!






Photobucket


I am linking this post to the Bake Along event hosted by Joyce from Kitchen FlavoursLena from Frozen Wings and Zoe from Bake for Happy Kids
Bake-Along #44: Bake Along 2nd Anniversary : Celebration Cupcakes
***********************

52 条评论:

  1. Your cupcakes are lovely! I have seen so many of Hokaido chiffon cakes, but have yet to try at making any myself! Your cupcakes looks so spongy and perfectly baked!
    Thank you for linking another wonderful cupcake!

    回复删除
    回复
    1. You are welcome,Joyce.
      Actually to me ,is more fun and interesting to bake along with you guys rather than do it myself.
      so,thank you for hosting such an awesome event.

      删除
  2. 好样的!!!这个蛋糕真漂亮:)
    明天我上相思,会和你交换;)

    回复删除
  3. 我最喜欢的北海道蛋糕,好久都没做了,带个回家配咖啡享受一下。。:)

    回复删除
  4. 我孩子很喜欢这款蛋糕呢

    回复删除
  5. 好久没有做这个蛋糕了。你就先请我吃一个吧!嘻嘻嘻。。。。。。
    我的人是很不客气地哦。

    回复删除
    回复
    1. 只吃一个?
      这种“不可气”,来多10个,也不怕。
      相反太客气,就显得见外了!:)

      删除
  6. 你的北海道蛋糕做的很美。我还没有做过呢,因为我的list实在是太长了。:D

    回复删除
    回复
    1. 呵。。。。我想,彼此,彼此,
      在这“无私的分享世界”,真是太多要做的食谱,自然就有长长的list,
      不就是这长长的list,锁住我们的热诚,让我们永不言倦,
      继续在这分享世界,各显神通,大放光彩!
      哈。。。。。。。

      删除
  7. 漂亮漂亮。。。我要吃哦!!嘻嘻~~~

    回复删除
  8. 漂亮,漂亮,终于疗好伤了,期待你更多的作品。这个我拿一个吃了。

    回复删除
    回复
    1. 那多几个吧!
      这样才表示这蛋糕是好吃的。哈。。。。

      删除
  9. 真是一款美到不行的杯子蛋糕,
    會不捨得吃哩!!

    回复删除
    回复
    1. 谢谢Jane 的赞赏,
      这让我的心情亮丽起来哦!:)

      删除
  10. 美美的小蛋糕,我也要拿一个。
    反正有这么多个,你不会介意的,对不?

    回复删除
    回复
    1. 可能是看多你美美的作品,潜移默化之下,就偶尔做出这美美的蛋糕,
      哪来的介意? 多拿几个吧!不然我才不开心呢》

      删除
  11. 我也是很就之前做过一次而已,请我吃一粒吧!

    回复删除
  12. Hi Aunty Young,

    I have seen a lot of Hokaido chiffon cakes baked using this recipe. Your beautiful cupcakes has shown this recipe seems to be the best one to use.

    Zoe

    回复删除
  13. 好美丽的蛋糕,舍不得吃呢,呵呵....

    回复删除
    回复
    1. 谢谢Cass的赞赏。
      这是鼓励!我很开心!:)

      删除
  14. Hi Aunty Young,
    好美的Hokkaido Cupcakes.
    我也想吃呢! 可以请我一个吗..;p
    mui

    回复删除
  15. Friend, Thank you for putting up this Hokkaido cupcakes in this special Bake-along anniversary and hard sell for me of the Y3K feature, hehehe..Thank you so much..I am glad that you do enjoy with cupcake with this beautiful liners, yummy!

    回复删除
  16. 今天还在跟妹妹讲,北海道蛋糕我想做了两年哈哈。。但是至今都还没有动手,可能要左三年右三年才轮到哈哈。。。

    先来你家吃美美好吃的小蛋糕吧

    回复删除
    回复
    1. 好,说定了,先来我家吃,
      左右三年后,再去你家吃,哈。。。。。

      删除
  17. 跟你将哈,这个食谱我一直想做,可是每次屁股痒又跑去做别的:O
    我。我要悔改拉。。。。。

    回复删除
    回复
    1. 知错能改,善莫大焉,
      (摸摸头),乖,
      哈。。。。。。

      删除
  18. hi, i also have these popular cupcake liners..lol! but never use it for hokkaido cupcakes, have not attempted yet. Well done and thanks for your entry again! happy weekend!

    回复删除
  19. You have very lovely cupcakes - I am most tempted to try.

    回复删除
  20. 我也mark了Sonia的這個食譜很久了,也有同樣的紙杯,但是沒有行動!我在馬來西亞時特地買了一個來吃,看是什麼味道的。妳家的不會凹下去的,果然是功力深厚!

    回复删除
    回复
    1. 好像好多前辈都mark了Sonia的這個食譜,但是沒有行動。
      快快行动吧!好料来的。

      删除
  21. 我做過一次原味的北海道蛋糕,那時候覺得蛋糕的蛋味蠻重的,這個食譜會嗎?? =)

    回复删除
  22. Hi Aunty Young, your cupcakes looks perfect! No shrinkage at all!

    回复删除
  23. Hi Aunty Young, love your recipe. I just have a question how come my cake will crack at the top? Is it the oven too hot?

    回复删除
  24. 可以请教一下烤箱放多少温度去烤吗? 谢谢

    回复删除

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...